Sorotan 2008 (3) - Kembara Amal 2008

Tuesday, January 6, 2009,

18 Oktober 2008 - UKJ Hulu Kelang melalui Unit Amal telah menganjurkan program Kembara Amal 2008 bertempat di Kem Isi Rimba, Kg Kemensah, Hulu Kelang, Selangor Darul Ehsan. Program sehari dengan kerjasama Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Hulu Kelang ini berjaya menarik penyertaan seramai 60 orang peserta dari kalangan belia dan remaja di kawasan sekitar Hulu Kelang.

Program yang dianjurkan ini merupakan program pra Perkhemahan Amal 2008 yang dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Gombak. Juga menjadi objektif penganjuran program ini adalah untuk memperkenalkan Unit Amal kepada masyarakat umum khususnya kepada anak-anak muda golongan belia dan remaja.

Pengisian program Kembara Amal 2008 ini bukanlah merupakan suatu kembara berbentuk 'jungle trekking', mahupun sebarang pendakian bukit dan meredah hutan. Tetapi Kembara Amal 2008 menawarkan kepada peserta aktiviti bermain Paintball di kem tersebut.

Permainan Paintball bukan sahaja menjadi trend remaja dan belia masa kini di kawasan bandar, bahkan ia merupakan salah satu kegiatan yang bermanfaat kepada remaja dan belia. Permainan ini menguji keberanian para peserta untuk berhadapan dengan pihak lawan, juga untuk merangka strategi terbaik dan untuk mendengar arahan, sama ada arahan marshal perlawanan ataupun arahan daripada rakan sepasukan.


Dalam program ini, para peserta yang terlibat telah dibahagikan kepada pasukan dan setiap pasukan berpeluang bermain sekurang-kurangnya 2 perlawanan sebelum pasukan terbaik mara ke pusingan berikutnya sehinggalah perlawanan akhir. Rata-rata para peserta menunjukkan semangat berpasukan yang tinggi dan berpuas hati dengan program yang dianjurkan. Dan menjadi harapan para peserta agar program seumpama ini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang.

Lihat gambar di sini

Lajnah Penerangan, Informasi & Komunikasi
Unit Kerja Jemaah (UKJ) Hulu Kelang

0 comments:

Post a Comment

Hubungi kami di:
Pemuda PAS Hulu Kelang
No 302 Jalan Permata 6, Taman Permata, Hulu Kelang 53300 Kuala Lumpur
pkkmhk@gmail.com