Menjejaki Pemuda Cawangan : Siri 3

Thursday, December 17, 2009,

SRI KERAMAT AU 2A - Dewan Pemuda PAS Gombak (DPPG) dan Unit Kerja Jemaah (UKJ) Hulu Kelang meneruskan lagi siri pertemuan dan ramah mesra bersama pemuda-pemuda cawangan di Dewan Pusat Khidmat Komuniti AU2 malam tadi.

(gambar) "Ini je had ketinggian kalau nak jadi Ketua Pemuda Hulu Klang", mungkin itu ujar saudara Habib

(gambar) Sebahagian pemuda cawangan yang hadir

Siri ketiga pertemuan ini melibatkan pemuda-pemuda cawangan Flat UTM, AU3, Sepakat, AU1, AU1A, AU2 dan Bukit Baru. Pertemuan kali ini agak istimewa kerana kebanyakan pemuda cawangan yang hadir adalah pemuda-pemuda yang baru dan jarang ditemui di kebanyakan program Pemuda Gombak mahupun program Pemuda Hulu Kelang sebelum ini.

(gambar) Saudara Azizul, Timb Ketua DPPG menyampaikan ucapan

Manakala pimpinan DPPG pula dihadiri oleh Ketua, Timbalan Ketua, Naib Ketua, Setiausaha dan Bendahari serta beberapa orang AJK lain. Setiausaha dan Timbalan Ketua Pemuda dalam ucapan masing-masing menyatakan kepentingan kekuatan pemuda cawangan digembeling sepenuhnya di samping menyeru pemuda cawangan untuk menghadiri program-program di peringkat kawasan dan DUN.

(gambar) Hadirin teruja melihat aktiviti 'perang' UKJ Hulu Kelang

Dalam sesi taaruf pula, semua AJK DPPG dan UKJ Hulu Kelang dan pemuda cawangan yang hadir dikejutkan dengan perkongsian kisah seorang pemuda cawangan yang mula terlibat dalam politik tanahair ini semasa zaman Reformasi 1998. Oleh kerana terlalu aktif pada ketika itu yang umurnya masih di bangku sekolah, beliau hampir dikenakan tindakan buang sekolah. Namun setelah berunding dengan pihak sekolah, beliau telah dikenakan hukuman minima sebat sebanyak 3 kali setiap hari selama seminggu.

(gambar) Ustaz Syarhan, Ketua DPPG menyampaikan ucapan penutup

Dan pesan akhir daripada seorang veteran pemuda AU2 setelah melihat tayangan multimedia yang disediakan urusetia, katanya "berjuang memang susah dan pahit, tapi itulah yang perlu untuk mendapatkan syurga yang manis"

(gambar) Pengalaman pemuda ini disebat selama seminggu di sekolah atas kesalahan menyokong pembangkang


Lajnah Penerangan, Informasi & Komunikasi
Unit Kerja Jemaah (UKJ) Hulu Kelang

0 comments:

Post a Comment

Hubungi kami di:
Pemuda PAS Hulu Kelang
No 302 Jalan Permata 6, Taman Permata, Hulu Kelang 53300 Kuala Lumpur
pkkmhk@gmail.com