Menjayakan Konsert Amal OPICK

Tuesday, November 24, 2009,

BANGSAR - Satu Konsert Amal bersama Opick telah dianjurkan oleh Muslimcare Malaysia dan Solat Center Malaysia pada 22 November 2009 lalu di Kompleks TNB Bangsar. Antara penggerak utama di balik tabir penganjuran konsert ini adalah pihak MTD Hulu Kelang sendiri.

Dan UKJ Hulu Kelang telah menunjukkan semangat yang baik dengan memberikan kerjasama sepenuhnya berganding bahu dengan AJK MTD Hulu Kelang dalam menjayakan konsert tersebut. Pengunjung konsert pada malam tersebut telah dihiburkan dengan persembahan yang mantap dan 'luar biasa' daripada artis jemputan dari Indonesia, Opick. Beliau telah menggegarkan dewan konsert tersebut dengan persembahan bertenaga lagu-lagu ketuhanannya yang turut diselitkan dengan zikir kepada Allah.

Selain itu persembahan malam tersebut turut diserikan dengan kehadiran penasyid tersohor tanah air, Ustaz Akhil Hayy yang berduet bersama Opick dalam lagu Tombok Ati. Juga kehadiran artis nasyid In-Team dan kumpulan baru, Kasturi serta Ustaz Abu Sangkan dari Indonesia turut menghiburkan lebih 1,000 orang pengunjung yang memenuhi dewan kompleks tersebut. Walaupun lebih 10 buah lagu dinyanyikan oleh Opick dan persembahan terakhirnya sudah menghampiri jam 11.30 malam, namun kebanyakan peminat beliau terus melaung meminta agar dinyanyikan lagi lagu-lagu beliau yang sangat popular itu.

Pun begitu perjalanan konsert tersebut berjalan lancar dan seakan menyaingi persembahan artis-artis barat di 'Royal Albert Hall London'. Rata-rata para pengunjung konsert tersebut melahirkan rasa puas kerana dapat bertemu mata dan mendengar secara 'live' nyanyian Opick.

Selesai konsert, ahli UKJ Hulu Kelang telah bertungkus lumus pula mengemas dewan kompleks tersebut sepertimana telah mereka kemas dan siapkan sepanjang hari sebelum bermulanya konsert. Kerjasama erat ini membuktikan keutuhan jentera parti di semua peringkat di DUN Hulu Kelang khususnya antara UKJ dengan pihak MTD Hulu Kelang. ALLAHU AKBAR!!

(gambar) Pentas dan audio sama hebat dengan Royal Albert Hall, London

(gambar) Opick berduet lagu Tombok Ati dengan Ust Akhil Hayy

(gambar) Persembahan penutup bersama kanak-kanak dan semua artis





Lajnah Penerangan, Informasi & Komunikasi
Unit Kerja Jemaah (UKJ) Hulu Kelang

0 comments:

Post a Comment

Hubungi kami di:
Pemuda PAS Hulu Kelang
No 302 Jalan Permata 6, Taman Permata, Hulu Kelang 53300 Kuala Lumpur
pkkmhk@gmail.com