Menjejaki Pemuda Cawangan : Siri 2

Wednesday, November 18, 2009,

LEMBAH KERAMAT AU5D - Siri pertemuan kepimpinan Dewan Pemuda PAS Gombak (DPPG) dan Unit Kerja Jemaah (UKJ) Hulu Kelang bersama pemuda-pemuda cawangan diteruskan lagi dalam satu pertemuan yang diaturkan malam tadi.

Kali ini giliran pemuda cawangan Lembah Keramat, AU5D, Taman Permata dan AU4 untuk bertemu mata dan beramah mesra bersama kepimpinan DPPG. Kehadiran pemuda-pemuda cawangan terlibat dalam pertemuan ini agak memberangsangkan sebagai tanda gerakerja pemuda cawangan yang masih aktif di cawangan-cawangan tersebut.

Manakala pimpinan DPPG pula dihadiri oleh Ketua, Timbalan Ketua, Naib Ketua, Setiausaha dan Bendahari serta beberapa orang AJK lain. Dalam ucapannya, Ketua DPPG Ustaz Syarhan menekankan peri pentingnya berintima' dengan gerakan Islam iaitu PAS yang kini merupakan suatu kewajipan dan bukan lagi suatu pilihan.

Usaha pertemuan ini direncanakan oleh DPPG atas kesinambungan kempen Dewan Pemuda PAS Pusat, 'Orang Muda Geng Kita'. Bertitik tolak juga daripada pengalaman semasa Pilihanraya Kecil Bagan Pinang, beliau menginsafi betapa perlunya kekuatan Pemuda digembelingkan semaksima mungkin dan kekuatan ini bermula daripada peringkat cawangan.

Pertemuan ini berakhir dengan sesi soal-jawab dan kesempatan ini diambil oleh seorang pimpinan cawangan, Pak Nik Zid, Timbalan Ketua Cawangan Lembah Keramat untuk menyampaikan pandangan dan berkongsi pengalaman beliau bersama para pemuda serta pimpinan. Kelihatan Ketua DPPG, dan Ketua UKJ Hulu Kelang tekun mencatit pesanan, pandangan serta pengalaman yang disampaikan oleh orang yang berpengalaman ini.

Siri-siri pertemuan ini akan diadakan dalam masa terdekat sehingga seluruh pemuda cawangan di DUN Hulu Kelang berjaya dijejaki dan seterusnya kekuatan dan organisasi pemuda cawangan ini dapat disatukan.

(gambar) Sebahagian pemuda cawangan saiz XXL dalam pertemuan tersebut

(gambar) Ketua UKJ Hulu Kelang, saudara Habib berucap

(gambar) Ucapan oleh Ketua DPPG, Ustaz Syarhan Humaizi

(gambar) Sesi ta'aruf bersama pemuda cawangan

(gambar) Turut hadir Ketua Cawangan AU5D, Haji Abu Bakar Sahat




Lajnah Penerangan, Informasi & Komunikasi
Unit Kerja Jemaah (UKJ) Hulu Kelang

0 comments:

Post a Comment

Hubungi kami di:
Pemuda PAS Hulu Kelang
No 302 Jalan Permata 6, Taman Permata, Hulu Kelang 53300 Kuala Lumpur
pkkmhk@gmail.com