Kejohanan Futsal Piala ADUN Hulu Kelang 2009

Monday, September 7, 2009,


Piala Kejohanan ADUN Hulu Kelang 2009

Ketua DPPG, Ustaz Syarhan bersama ADUN Hulu Kelang YB Saari di Majlis Perasmian

Sebahagian para peserta kejohanan

Naib Ketua DPPG, Helmizan bersama Johan kategori Belia dari TDK FC

Sebahagian urusetia kejohanan bergambar bersama YB Saari

Ampang Sport Planet - Bersempena dengan Sambutan Kemerdekaan ke-52 tahun ini UKJ Hulu Kelang bersama Dewan Pemuda PAS Kawasan Gombak dengan kerjasama Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Hulu Kelang telah menganjurkan satu Kejohanan Futsal Piala ADUN Hulu Kelang 2009 secara tertutup.

Kejohanan ini melibatkan zon-zon di dalam DUN Hulu Kelang iaitu sebanyak 18 buah zon dan turut disertai beberapa buah Kelab-kelab Sukan dan Bolasepak di DUN Hulu Kelang dan Parlimen Gombak. Kejohanan ini telah diadakan bagi dua buah kategori, iaitu kategori remaja berumur 18 tahun ke bawah dan kategori belia berumur 18 tahun ke atas.

Dianjurkan secara tertutup melibatkan jemputan kepada zon-zon dan pasukan kelab-kelab tertentu, kejohanan ini mensasarkan penyertaan yang lebih bersifat tempatan, iaitu peserta-peserta yang datang dari DUN Hulu Kelang sendiri. Ini merupakan objektif utama kaedah penganjuran kejohanan ini dilaksanakan kali ini supaya ada penerusan dan kelangsungan program dan aktiviti di masa hadapan.

Justeru kejohanan ini telah berlangsung dalam satu suasana yang cukup harmoni dan atas dasar semangat kesukanan dan perkenalan di kalangan para peserta. Setiap peserta yang menyertai kejohanan ini diberikan sijil penyertaan dan plak cenderahati penyertaan.

Johan kejohanan kali ini bagi kategori Belia dimenangi oleh pasukan TDK FC dari Taman Desa Keramat AU2C. Manakala johan kategori Remaja dimenangi oleh pasukan TSKT FC dari Taman Seri Keramat Tengah AU4.

Secara keseluruhannya penganjuran kejohanan pada tahun ini berjaya dilaksanakan dengan sokongan padu pelbagai pihak. Usaha-usaha kelangsungan program untuk para pemuda, belia dan remaja di DUN Hulu Kelang khususnya akan dipergiatkan lagi pada masa akan datang. Bukan sekadar dalam kegiatan sukan, bahkan lebih lagi daripada itu. Kerana Islam Memimpin Perubahan, justeru para pemuda, belia dan remaja ini perlu terus dibimbing supaya akhirnya Islam dapat menguasai segala aspek hidup masyarakat, Insya-Allah.

Lagi foto kejohanan di sini

Jabatan Seni, Kebudayaan dan Sukan
Unit Kerja Jemaah (UKJ) Hulu Kelang

0 comments:

Post a Comment

Hubungi kami di:
Pemuda PAS Hulu Kelang
No 302 Jalan Permata 6, Taman Permata, Hulu Kelang 53300 Kuala Lumpur
pkkmhk@gmail.com